NOSALTRES I TU, JUNTS PER UNA CAUSA

diumenge, 10 d’abril del 2011

Dissabte 9 d'abril: Tercer entrenament Trailwalker 2011. Sant Llorenç Savall-Rellinars i una mica més...

Ahir vam fer el que per a nosaltres ha estat el 3er entrenament d'un tram del recorregut de la Trailwalker-IO 2011. L'entrenament va estar finalment més llarg dels 30 kms. previstos en un principi per fer el recorregut de Sant Llorenç Savall a Rellinars.

Finalment, després de un error a falta de 5 ó 6 kms. del final vam recórrer fins a 38 kms. i vam acabar anant a parar al Pont de Vilomara, amb una lleugera desviació del recorregut originalment previst. Es pot dir que vam acabar fent un entreno força complert.

El paissatge i el recorregut realment pagaven la pena per la seva bellesa. Malgrat tot, els últims kms. amb una temperatura que va arribar a superar els 30º ens van fer patir una mica. Vam atravessar paratges d'una bellesa insòlita, difícil de descriure ara en quatre ratlles a aquest blog.

El recorregut estava en una gran part molt ben senyalitzat amb el marcatge de la Ruta dels "3 monts". Encara que en algun lloc la senyalització podia portar a equivocs. De la major part d'aquests llocs vam pendre nota; especialment del lloc que, gairebé al final, ens va portar a l'error en l'acabament de la ruta. Realment aquests entrenaments ens han de ser força útils per al dia de la Travessa oficial.

Després del viatge en tren fins a Sabadell, agafem l'autobus que ens portarà fins a Sant Llorenç. Allà, després de trobar el lloc d'avituallament i sortida de la etapa, abans de començar la etapa, ens vam trobar amb un altre equip que també es preparava per començar el seu entrenament de la Trailwalker, i ens vam desitjar sort mutuament. Comencem aquest entrenament en Bernaus, en David i en Raimon, plens d'entusiasme i ganes de passar-nos-ho bé.

El primer tram d'aquesta etapa, des de S.Llorenç fins a Coll d'Estenalles, tenia una certa duresa, més que res pel seu perfil pronunciat, i només vam trobar un lloc on podien crearse dubtes en el recorregut. El paissatge era realment i impresionant, vorejant la falda de la Mola. Aquest tram va estar el lloc on ens vam trobar, a diferència del reste del recorregut, més persones fent la seva particular excursió. Fins i tot ens vam creuar amb un antic conegut que feia també una travessa per aquells indrets.

El segon tram, de Coll d'Estenalles a Mura també tenia un paissatge envejable. Aquí vam trobar una certa discrepància amb el track penjat de la etapa, i el recorregut senyalitzat dels "3 monts". Els dos recorreguts transcorrien en algun tram paral·lels, a pocs metres de separació, passant el recorregut oficial per un corriol més estret, i el del track per una pista ampla al seu costat. L'arribada a Mura de un desnivell negatiu considerable, després d'haver aconseguit anteriorment una alçada considerable.

Com ja ens va passar en el nostre primer entrenament de Santa Maria de Palautordera al Figaró, una part del recorregut resulta coincident amb la ruta de la travessa del Matagalls-Montserrat.
No és molt important, però si significativa. A l'arribar a Mura ens vam trobar amb un poble encissador i a banda de aprofitar una paradeta per veure a una font, també vam fer una parada per regalar-nos una petita S.T., com les que acostumem a fer en els nostres entrenaments, i de les quals segurament haurem de prescindir el dia de la Travessa Oficial.

El tercer tram, sortint de Mura passa pel costat mateix del riu, es podria dir que ben be per dintre mateix, atravessant-lo, i en algun punt amb una certa dificultat. Posteriorment passem pel Puig de la Balma, un lloc quasibé de fades on les cases s'endinsen a la roca, i on encara en aquest temps regalima l'aigua de la roca caiente a sobre el cap com si d'un bateig es tractés.

I aquí teniu algunes fotos més, per gentilesa del David: